זרים מתוקים הקשר למחלת הסרטן

לשוקולד סגולות רבות שמשפיעות על הגוף ויכולות לעזור בצורות רבות. כיצד השוקולד קשור לחולי, לגוף וכיצד יש לו מקום של כבוד, יותר מסתם חטיף. שוקולד הוא אחד הדברים שלא רק ממתיקים לנו את הפה, אלא ממתיקים לנו את מצב הרוח. תתפלאו אולי לשמוע, שכל מה שחשבנו על השוקולד ועל הקשר שלו למצב רוח ואפילו עזרה בהתגברות על מחלות נפש וגם פיזיולוגיות, הוא מדעי. לשוקולד סגולות רבות שמשפיעות על הגוף ויכולות לעזור בצורות רבות. כיצד השוקולד קשור לחולי, לגוף וכיצד יש לו מקום של כבוד, יותר מסתם חטיף.
 
בלי קשר לחומרים ספציפיים ולהשפעתם המורכבת על המערכות השונות, זרים מתוקים שמכילים חטיפים ושוקולדים עשויים להשפיע לטובה על מחלות שונות שקשורות בנפש. מה זאת אומרת קשורות בנפש? למשל ניקח את מחלת הסרטן, בה גוף חזק יותר יכול להתגבר על המחלה בצורה טובה יותר. כשהגוף נמצא בתעוקה נפשית, שרע לו, לגוף קשה לתפקד מבחינה פיזיולוגית כדי למגר חומרים שמסכנים אותו כמו למשל תאים סרטניים. לכן ליצנות רפואית, זרים מתוקים ועוד שלל פעילויות שעוזרות לשפר את המצב רוח לחולים, בעיקר כשהם ילדים, יכול לעזור להתגברות על המחלה.
 
השוקולד מכיל קקאו, אחד החומרים הבסיסיים שבלעדיהם לא ניתן לייצר שוקולד. הקקאו מכיל חומרים שנבדקו במעבדות והוכחו כמתנדים ומעכבים של תאים סרטניים.
 
השוקולד ינצח
 
קקאו מכיל חומר סינטטי שנקרא CECGC. חומר זה נחקר מספר רב של פעמים במעבדות שונות הוכיחו שתאים סרטניים רגישים לחומר זה באחוז גבוה. אבקת קקאו טבעית מכילה חומרים נוגדי חמצון בעלי יכולת מדהימה כנגד מחלת הסרטן. מדענים יצרו גרסה סינטטית של חומרים אלה שרשומה כפטנט של חברת הממתקים מרס שגם הייתה שותפה במימון חלק מהמחקר. המרכיב הזה שלו תכונות אנטי סרטניות הדהים את החוקרים. התגובות של הגידולים השונים היו שונות ונבחנו השפעות חזקות ביותר בשני סוגים של תאי מעי סרטניים. במקרים אלו הגידול קטן משמעותית בלפחות מחצית מגודלו וכמעט כל התאים הסרטניים ניזוקו. בנוסף, תאים רגילים שאינם סרטניים לא ניזוקו כלל מהחומרים.
 
פתרונות במקומות שלא חשבנו עליהם
 
מהמחקר שבוצע על השוקולד ותוצאותיו המדהימות אפשר להבין שהפתרונות המסובכים ביותר ברפואה היום יכולות להימצא ממש מתחת לאף שלנו, או יותר נכון ממש מתחת לעטיפת השוקולד שאנו קונים בחנות. עולמנו מכיל כל כך הרבה חומרים שאנו צורכים יום יום ולעתים שילוב של החומרים עם חומרים אחרים או בחינה של השפעותיהם יכולה להביא לתרופות שיסחררו את העולם. החיסרון הבולט בתחום הוא המימון שנדרש לביצוע מחקרים שכאלה ורצון עז של צד מסוים בעל יכולת להחליט שהוא מוצא תרופה, תהליך שיכול להימשך שנים ושנים של מחקרים וניסויים.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

***  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ בריאותי כזה ו/או אחר ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.