שוקולד ויין - עונג משכר לחיך

"יש דברים שהם עונתיים" לפחות כך אומרים.. אם אתם חובבנים. כמו הקלישאה שמעניקים שוקולד מתוק ליום האהבה, ארוחה לשניים לאור נרות, רומנטיקה או יום האם, ימי הולדת או כל אירוע אחר, נראה ששום דבר לא ישנה את דעתו של חובבן היין הרומנטי יותר מאשר להעיז לשלב שוקולד ויין ויתרה מכך, איך? באיזה אופן?

כן, אתם יכולים ואתם חייבים לנסות שילוב רדוף תענוגות חושני בלתי נשכח ממוקד עם מצב רוח מוסיקה, נרות ואתם שניכם עם גלים קטנים ומפתים של הנאה ושיכרון חושים מבלוטות הטעם הטועמות את השילוב המנצח בלשון המעטה של השילוב השמימי בין יין ושוקולד שמתפרצים החוצה. בינינו ישנם שוקוהוליכים אוהבי יין ומספרם הולך וגדל בעקביות והדבר נהפך להרפתקאה ולאלו שחשבו שהשילוב מתוק אלכוהול בין יין ושוקולד לא אפשרי יגלו מהר את ההפך ושלמעשה הטאבו שהיה עד כה נפרץ ואין גבולות לשילובי הטעם הבלתי נגמרים.

לטועם היין המקצועי ישנם קורסים מקצועיים כדי ללמוד ולהגיע לרמה גבוהה של אומנות הזיווג הטעם המושלם. אולי יותר קל להתאים יין לארוחה אסייתית או ארוחה חריפה אחרת, התאמת יין קינוח לקינוח לארוחה גם היא קלה אבל יין ושוקולד הם עולמות משלהם מנוגדים בטעמם ואחד מנסה לפגוש את השני. הערכים האצטקים וכסוקולטל מוגדרים כמותרות שיקוי אהבה ואצל היוונים קיים אל יין. שניהם מוצרים נערצים של התרבויות ממש כמו "מזון האלים" וקצת מהכבוד שנשאר עדיין עמוק בתוכנו וזה גורם לנו לעירעור.

 

כללים כלליים

מתיקות השוקולד, חומציות היין ומתיקותו המתונה יותר נותנת את האיזון העדין בשלמותה. הקשר של שוקולד עם פריחת ההדר של היין הוא מתוק ואצילי ומיוצר מענבים שנבחרו במיוחד או מבחר חצי יבש הוא אומנות אמיתית של פיתוי "מסוג אחר". ככל שיהיה יותר קקאו כך צריך להיות יותר יין יבש. מרוכז ועשיר במיוחד, בדרך כלל זוג יינות עם שוקולד מריר 70%.

 

ארומה מפתיעה – כך תהנו

ראשית ליגמו לגימה קטנה מהיין לאחר מכן חתיכה קטנה של שוקולד על הלשון הצמידו אותה לחיך והתענגו ממפגש של טעמים מנוגדים לאחר מכן ליגמו לגימה נוספת מהיין כדי לחשוף את ההפתעה הבאה שבאה כריח נעים, עדין, ארומטי ורומנטי. כמו שמקפידים על טמפרטורת היין יש להקפיד ולשמור על טמפרטורת שוקולד רצויה שנעה בין 20-22מעלות צלסיוס לשמירה על זר שוקולד.

 

הרמוניה

כלל אצבע הוא להתאים את הניחוחות שנמצאים בשוקולד כגון חתיכות פרי עם מה שנמצא ביין כגון אגס, פירות יער, אפרסק, אננס. חשוב מאוד שהחומציות לא תיהיה כל כך דומיננטית.

 

שוקולד לבן

הוא לא "שוקולד אמיתי" אבל בכל זאת ניתן להתענג איתו, כמה כוסות של יין יעשו את העבודה.

 

שוקולד חלב

מרכיב השוקולד חלב או שמנת משפר את המתיקות של השוקולד והוא מכיל כ – 32% קקאו. מתאים ביותר בשילוב יין לבן המיוצר מענבים אצילים כגון ריזלינג שהוא תכליתי ויחד עם המתיקות ישנו איזון לחומציות ומתקיימים ניחוחות ארומטיים. 40% שוקולד חלב קצת יותר קשה להתאים ולכן מומלץ לבחור יין מתוק.

 

שוקולד מריר (כהה)

שילוב קלאסי – שוקולד מריר ויין אדום! שוקולד מריר עם חצי קקאו 65% מרירות ועם למעלה מ 70% ריכוז עשיר של פרי היין אדום מובנה היטב עם טאנינים נמוכים כמו היין מרלו, זוגות קברנה ועוד. באופן כללי יינות הטובים ביותר לשילוב עם שוקולד מריר דווקא יכול לבוא מהצד השני שכנגד והלוא הוא הקוניאק. שוקולד מריר מאוד של למעלה מ 80-99% קקאו טהור גורם בדרך כלל ליובש מר בפה ובדרך כלל מסכלים כל ניסיון להתאמה ולשילוב נכון בין היין והשוקולד ובסופו של דבר יכניע לגמרי את חושי הטעם.

 

שוקולד עם תבלינים

שוקולד חצי מריר וג'ינג'ר או אפילו צ'לי הוא השילוב הכי טוב עם יינות אדומים שיש להם בנוסף טעם חריפות קלוי משהו. שוקולד חלב עם תבלינים משתלב טוב עם היינות הלבנים כגון יין לבן או אפור של בורגונדי.

 

שוקולד שקדים ואגוזי לוז

אגוזים קלויים עטופים בשוקולד מריר או לא הם פשוט מושלמים בשילוב יין לבן מתוק או כבד, שלא נדבר על הבקבוק קומפקטי אדום. חפשו אחד עם ארומה של פירות עם ארומה נושנת כדי להביא את הטוב ביותר בשילוב מתוק הזה של אגוז ושוקולד. יין לבן עשוי להיות קצת יותר מדי יבש במידה ואחוז האלכוהול הוא יותר מ 13%. ולסיום מה דעתכם להתפנק על שוקולד מתוק מכוסה תותים או פרלינים ממולא מוס תות או תות כמהין בפינוק של שמפניה או יין מבעבע חצי יבש לפיתויים רומנטיים קלאסי אה? תחשבו על זה. . .

 
 
 
אהבה טהורה
זר עדין לחסידי הרומנטיקה המשלב בתוכו מתיקות, עדינות ו...
מחיר:
289 ₪
אפטר פארטי- בד"צ
אפטר פארטי הוא זר פרלינים מושקע בתוספת בקבוק יין בהשג...
מחיר:
270 ₪
מארז לאוהבים
סלסלה ענקית מלאה בפרלינים משובחים, חווית טעם ייחודית...
מחיר:
330 ₪
 
מארז יין ושוקולד
מארז שוקולד ויין משובח, כשר בהשגחת הבד"צ ומכיל מגוון...
מחיר:
175 ₪
 
שיכרון חושים
זר ענק המכיל פרלינים שזורים בתוספת בקבוק קאווה משובח...
מחיר:
440 ₪