מי לא אוהב שוקולד? שוקולד לבן, שוקולד חלב, שוקולד מריר, שוקולד עם פצפוצים. כידוע, כיום קיימות המון וריאציות לשוקולד, אך בעבר זה לא היה ככה. השוקולד עשוי מפולי קקאו, שטעמו מר. אנחנו נוהגים להוסיף לשוקולד סוכר כדי לעדן את טעמו. הראשונים שהשתמשו בפולי הקקאו היו בני שבט המאיה. הם היו מכינים משקה מר שהיה נחשב כתרופה למחלות שונות ולכאבי בטן, לעיתים בתוספת צ'ילי חריף. המשלוח הראשון של פולי הקקאו היה לאירופה והם אלה שהחליפו את הצ'ילי החריף בסוכר.
רבים וטובים עזרו בפיתוח השוקולד ובינים היה דניאל פטר אשר  שיווק את שוקולד החלב הראשון ב-1875. בישראל, בשנות ה-20 וה-30, פעלו שני מפעלים מרכזיים לייצור שוקולד.
1. ליבר.
2. עלית.
מידת הפופולאריות של השוקולד בתקופה זו ובתקופת מלחמת העולם השנייה לא הייתה גבוהה, והמחירים היו גבוהים. לאחר כשנתיים המחירים ירדו אבל הייצור המשיך לרדת.
ב-1965 כבר ייבאו לארץ שוקולד באופן חופשי והצריכה בקרב התושבים עלתה. לאחר 20 שנים נוסד מפעל נוסף- "ורד הגליל". ב-1996 החלה לפעול חברת "מקס ברנר" בעלת השוקולדים המשובחים וב-2001 נרכשה החברה ע"י "עלית" עקב הצלחתה המסחררת.

ישנם שלושה סוגי שוקולד עיקריים:

  1. שוקולד מריר - מכיל מוצקי קקאו (גבוה מ 35% - ובכך ככל שאחוז הקקאו עולה מעיד הדבר על טיב ואיכות טובה יותר), סוכר, לציטין ולעיתים ונילין אך אינו מכיל חלב. שוקולד מריר נמס בטמפרטורת הגוף בסביבות 37 מעלות.
  2. שוקולד חלב - מכיל מוצקי קקאו, סוכר, לציטין ולעיתים ונילין ובניגוד לשוקולד המריר מכיל רכיבי חלב ועל כן גם שמו. טעמו מתוק יותר והוא נמס בטמפרטורת 34 מעלות.
  3. שוקולד לבן - מכיל חמאת קקאו, סוכר, לציטין ולעיתים ונילין. אחוז חמאת הקקאו בו הוא פחות מ-30%. בשוקולד לבן אין עיסת קקאו (לכן צבעו אינו חום) ויש כאלה שטוענים שהוא לא נחשב לשוקולד.


בנוסף לצורות הקבועות הללו היום יש המון תוספות לשוקולד כמו: מנטה, תפוז, תות שדה או אגוזים, שקדים, צימוקים, קרמל.

מדוע אנשים אוהבים כל כך לצרוך שוקולד? ואיך זה שקשה להפסיק?

השוקולד מכיל חומר ממריץ הנקרא תאוברומין, אנאנדמיד שהוא מוליך עצבי, טריפטופן וכן קפאין המוכר לנו. השוקולד גורם לשחרור אנדורפינים במוח ולכן משרה תחושה טובה ולעיתים אף ממכר.ישנם מחקרים בהם נמצא כי צריכה קטנה של שוקולד בכל יום מפחיתה במידה רבה סיכונים ללקות בשבץ מוחי והתקף לב, ולעיתים אף להקל על שיעול! אז בוודאי הצצתם קצת באתר ושאלתם את עצמכם מהם הפרלינים המפורסמים. הפרלין בהגדרתו במקור הינו שקד במילוי קרמל אולם במרוצת הזמן קיבלה המילה משמעות נוספת כוללת וכיום היא מתארת שוקולדים ממולאים. כמובן שיש תוספות שונות כמו אגוזים, קרמל וכו'.הפרלינים שלנו הם תוצרת עבודת יד, כולם נעשו בקפידה עם חומרים האיכותיים ביותר שיש.כל זר מתוק נעשה באהבה, והושקעה בו חשיבה רבה. כפי שניתן לראות העיצובים שלנו יחודיים ככה שלא רק הפה טועם אלא גם העיניים. זרים מתוקים ניתן להביא לכל אירוע ובכל מצב: ימי הולדת, לידות, חגים, לאחל החלמה מהירה, יום האהבה או סתם כדי לרגש אדם אהוב ויקר.אנחנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולראות איך שוקולד אחד קטן הופך לזר יפייפה וענק!

 
 
 
 
זר רוחני
זר צבעוני ומושקע, פרליני שוקולד בתוך נר חלול. חוויה ר...
מחיר:
280 ₪
ים של שוקולד
ים של שוקולד! במיוחד למכורי השוקולד למיניהם. חגיגת צב...
מחיר:
279 ₪
קומזיץ
קומזיץ הינו זר צבעוני ועליז המכיל מגוון רחב של ממתקים...
מחיר:
199 ₪
כיף משובח
כיף משובח הינו זר שוקולד המכיל פרלינים שזורים בכלי זכ...
מחיר:
220 ₪
רד סצ'יו
25 פרליניי שוקולד מעולים! זר מתוק במארז דלי פח אדום ו...
מחיר:
175 ₪
פיאסטת אדומים
זר של שוקולדים טעימים ואדומים, מתנה מושלמת למי שאוהבי...
מחיר:
195 ₪
זר מתוק מושלג
זר לבן חגיגי טהור ומתוק, המכיל פרליני שוקולד עטופים ב...
מחיר:
175 ₪
 
מתכון פרלינים
זר שוקולדים פרלינים השזורים בתוך קופסאות מתכונים בליו...
מחיר:
209 ₪