תוצרת הארץ! דברים שלא ידעתם!

תוצרת הארץ, למה זה חשוב?

לכל מדינה ישנה תוצרת עצמית, מגוון רחב של מוצרים לייצור ואף לייצוא. בדרך כלל אותם מדינות מתמחות במה שהן מפתחות ומייצרות, דוגמא: גרמניה - מכוניות, מוצרי חשמל, ברזל, פלדה, תרופות ועוד!  "תוצרת עצמית" מקומית הינה דבר חשוב לכלכלת המדינה שכן היא תורמת ביצירת מקומות עבודה, חיזוק הכלכלה, הצעדת המדינה קדימה וגאווה לאומית.

ככל שכלכלת המדינה תיהיה חזקה, איתנה ומפותחת כך אזרחיה יוכלו לחיות חיים טובים יותר שכן המדינה תעביר הכנסותיה מייצור ומיסים לרווחת תושביה. הכלכלה למעשה מוכרת כמכלול הפעילות האנושית להשגת האמצעיים החומריים של האדם. למעשה מדינה אשר לא תוכל לייצר בעצמה ותצטרך להסתמך על ייבוא מוחלט תיהיה תמיד תלויה בכך, זמנים טובים וקשים כאחד. יחד עם זאת כיום בעידן הגלובאלי שהכול נגיש לנו בלחיצת כפתור דרך רשת האינטרנט קל לבצע רכישות שונות ממדינות אחרות ושהמוצר יגיע בשליחות. כיום דבר זה מורגש ביותר עם רפורמות ייבוא שונות שנעשו ולכן "האצבע קלה על ההדק" ואנו מוצאים עצמנו נתקלים במוצרים שונים ממספר מפיצים, יבואנים שונים. נכון דבר זה בריא לתחרות במשק וליצירת מחירים אטרקטיביים ללקוח אך אנו נתקלים בתופעות לוואי שקורות במשק והוא העדפה לייבא מוצרים שלעיתים קרובות מיוצרים כאן בארץ ולא לרכוש אותם כאן ולתרום לכלכלת המדינה ולחוסנה.

הסיבה לכך היא עלות המוצרים אשר יקרה אך יש לשים לב שבייבוא מבחוץ אנו מזיקים קשות לתעשיה המקומית ולו רק בשל העובדה שישנה משוואה שאומרת שככל שיהיו הזמנות כך הייצור ייגדל והביקוש לעובדים ייגבר שכן העסק כולו יתפתח אך כאשר המכירות יורדות זה מצריך מבחינת בית העסק להתכנס בתוכו ולבצע פעולות שונות כדי להמשיך ולתת לעסק "אוויר" ושיישאר על תילו, ולרוב זה בא על חשבון העובדים שמקצצים את שכרם או גרוע מזה פיטורים! ניהול כלכלה נכונה דומה להשטת ספינה במים סוערים, כל הזמן צריכים להיות דרוכים לסכנות שאורבות לנו בדרך ניהול כושל יכול להוביל מדינה שלמה לאסון כלכלי כבד שקשר ישיר לכך יהיה על איכות חייהם של האזרחים. בלימוד וחינוך נכון מגיל צעיר ובכלל ניתן יהיה להשיג גאווה לאומית לייצור מקומי ולהטמיע מודעות בקרב האזרחים על כך שכאשר הם מבצעים רכישות בארץ, הם למעשה תורמים לעוד מקומות עבודה לעוד מפעלים לחברות שונות להגיע ולהשקיע במדינה ומי שירוויח מכאן היא המדינה כולה. כאשר המדינה תשקיע משאבים בחינוך והטמעה של "לויאליות" לתוצרת הארץ היא למעשה תרוויח מכול הבחינות והכסף שהיא השקיעה לשם כך יחזור אליה ובגדול, ולכן זו השקעה ולא הוצאה כיוון שיש כאן קשר וודאי בין השניים.

רוב האנשים מחפשים את המוצר הזול ביותר ולעיתים קרובות בא הדבר על איכות וטיב אותו מוצר. בשנים האחרונות אנו עדים למדינה אחת גדולה במזרח אסיה, סין אשר מוצרים רבים שאנו רוכשים מגיעים משם מהסיבה הפשוטה והיא שפשוט זול לייבא ממדינה זו למרות עלויות הייבוא ואתם בטח שואלים למה? סיבה פשוטה, כוח עבודה זול! סין מאז ומתמיד נודעה באוכלוסייתה הגבוהה למעלה ממיליארד סינים! ורובם הם אנשים לא משכילים הגרים בכפרים נידחים ותושבים אלו מנוצלים לעבודה במפעלים ובתעשייה השונה למגוון מטרות. ולכן בקשר ישיר אנו רואים שחברות ענק בתעשייה העולמית ואף המקומית שלנו מעבירים קו ייצור לסין הרחוקה כדי לחסוך בעלויות שכר העובדים ולעיתים גם שכר הדירה והטבות המס שסין מקנה לחברות אלה רק שיבואו בהמוניהם להתדפק בשעריה. וכיום למי שלא יודע סין מדורגת שניה בעולם מייד אחרי ארצות הברית בכלכלתה החזקה ואיתנה ברמה עולמית! כמובן שהסיבה לכך היא כוח האדם הזול שעל "גבם" התקדמה סין לאימפריה כלכלית שאף מסכנת את כלכלתה של לפניה בטבלה, ארה"ב שכיום נמצאת במשבר כלכלי מתמשך

פועל יוצא למה שנאמר בראשית המאמר מתקבלת המסקנה שאם נחזק את עבודת הייצור במדינתנו הקטנה בלי לפגוע כמובן בשכר העובדים, המדינה תעניק הטבות מס לחברות שיירצו להעביר ייצורם למחזותינו וכמובן ובראש ובראשונה אזרחי המדינה ירכשו כחול לבן רק כך המדינה תתקדם כלכלית ותהפוך גם כן למוקד משיכה ולדוגמא אישית לכל אומות העולם.

 

תוצרת הארץ, תרומה לקהילה!

רוב האנשים חושבים שתוצרת הארץ זה מובן מאליו, שמדובר בתעשייה, מפעלים אשר מייצרים בקו ייצור ומשם זה מגיע למפיצים עד לקונה הפוטנציאלי. ובכן נכון הדבר אך ישנו עוד נתון שרבים אינם יודעים, מוצרים רבים מיוצרים על ידי אנשים עם מוגבלויות. למשל עמותת אנוש התומכת בשיקום אנשים עם מוגבלות נפשית לקויה. בעמותה זו אנשיה מבצעים עבודות שונות לתעשייה ביניהם למשל ייצור ועיצוב זר שוקולדים ולרוב תתפלאו כל כך מהמראה שלא תאמינו מי יצר אותה.

מעצם היותכם קונים זר מתוק פרי יצירתם, דמיונם אתם תורמים באופן ישיר להמשך תעסוקתם ושיקומם! עמותות נוספות עם אנשים עם מוגבלויות שונות עוסקות גם כן בתחומים כאלה ואחרים כמעט בכל תעשייה תוכלו למצוא אותם משולבים אם זה חנות פיצה, מפעל לתיקים, מפעל לממתקים, מסעדות שונות וחברות אשר תורמות את תרומתם הרבה לקהילה בכך שמעניקים להם חום אהבה והכי חשוב תעסוקה שבאיזשהו מקום זו מין תרפיה בשבילם.

חשוב מאוד להבין נושא זה ולהבין את המשמעויות של כך, קניה של מוצרים אלו ואחרים נותנים לבעלי העסקים פרנסה ויכולת להעסיק אנשים עם מוגבלויות נוספים ובכך כולם מרוויחים הצרכן אשר רוכש ונהנה ממוצר זה, בעל העסק/חברה שרואה מכך מכירות רבות, ובעלי המוגבלויות אשר ממשיכים להיות מועסקים ואפילו בכמות רבה ובסופו של דבר החברה בישראל שהופכת למקום טוב יותר עם ערכים וגאווה לאומית למוצריה ואנשיה.

 
 
 
 
שוקושוט
שישה גביעי שוקולד ללגימת ליקר או יין.
מחיר:
20 ₪